arrow-down arrow-left arrow-open-down arrow-open-up arrow-right arrow-up caret-down chat circle-cross close documents dot-arrow-down dot-arrow-right envelope facebook fb-square google linkedin menu phone round-arrow-right search tool twitter whatsapp youtube

Blog: Aigua i salut

La teva guia per conèixer l’aigua com a font de salut

como prevenir deshidratacion en verano
4 consells per ajudar a prevenir la deshidratació a l’estiu

Mantenir una hidratació òptima a l’estiu és especialment important perquè augmenten els riscos de deshidratació amb les altes temperatures, tot i que es tracta d’un problema que pot aparèixer en qualsevol època de l’any. En aquest article analitzarem els símptomes de la deshidratació i mostrarem 4 consells bàsics per tenir cura de la salut de tota la família.

Per conèixer les necessitats de cada persona, és imprescindible tenir en compte l’edat, el sexe i l’entorn. En general, es recomana ingerir 1 litre de líquid per cada 1.000 kcal gastades, però si prefereixes una recomanació més ajustada a tu i al ritme de vida, pots realitzar aquest test de l’Observatori d’Hidratació i Salut.

A més d’ingerir aigua directament, també hi ha altres opcions, com cafè, infusió o crema freda. Així mateix, també poden ajudar a hidratar una gran varietat d’aliments, com les hortalisses, les fruites, la llet, el peix, la pasta i l’arròs.

Cal tenir en compte que hi ha certes persones que són més proclius a deshidratar-se pel funcionament del seu organisme com nens, dones embarassades o gent gran.

 

Símptomes d’una mala hidratació

Per prevenir la deshidratació és convenient identificar abans els seus símptomes:

  • Set intensa
  • Mal de cap
  • Sudoració excessiva
  • Debilitat
  • Cansament
  • Ritme cardíac accelerat
  • Sequedat de boca i llengua

 

Consells per a una hidratació correcta

  1. Beure sense set: Cal beure de forma constant sense esperar a tenir set, ja que quan aquesta apareix vol dir que l’organisme ha perdut líquid, el que provocarà els símptomes esmentats.
  2. Trobar l’equilibri hídric: A l’estiu, la quantitat de líquid que ingerim ha de ser molt més gran si comparem amb altres èpoques de l’any ja que es perd més líquid a causa de la calor, la humitat o l’aire condicionat mitjançant la suor, la respiració o l’orina. El balanç hídric és l’equilibri entre la ingesta de líquid i la seva pèrdua.
  3. Limitar l’exposició al sol a les hores puntes: Evitar prendre el sol entre les 12h del matí i les 16h de la tarda, a més d’aplicar el protector solar de de manera més freqüent.
  4. Evitar les begudes alcohòliques: L’alcohol provoca un efecte diürètic, el que genera una major expulsió de líquid, a més d’un augment de la temperatura corporal, la qual cosa provocarà una pèrdua d’hidratació.